|
|
|
عنوان: خلاصه گزارش بیست و ششمین جلسه شورای سیاست گزاری و برنامه ریزی صنعت آسانسور و پله برقی |
۱۳۸۸/۶/۳۰
|
|
|
بیست و ششمین
جلسه شورای سیاستگزاری و برنامه ریزی صنعت آسانسور و پله برقی
در تاریخ 14 شهریور 88 در محل سندیکای
صنایع آسانسور و پله برقی ایران در تهران و با حضور نمایندگان
وزارت صنایع و معادن، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران،
سندیکای آسانسور و پله برقی ایران، انجمن تولیدکنندگان صنایع
آسانسور، کمیته تخصصی آسانسور انجمن مهندسان مکانیک ایران،
سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران،
شرکت بازرسی بهستون صنعت،شرکت بازرسی اندیشه، شرکت بازرسی
نوآوران کیفیت پارس، شرکت بازرسی معیار گستر صدر، شرکت های
تسلا دماوند، اطلس تک، افرند، سبا آسانبر، دیمه برنا، و مجله
دنیای آسانسور در محل سندیکای آسانسور و پله برقی برگزار
گردید. |
|
|
بیست و ششمین جلسه شورای
سیاست گزاری و برنامه ریزی صنایع آسانسور مطابق اعلان قبلی در حالی برگزار
گردید که به نظر می رسد شورا مترصد تهیه مقدمات و بررسی و تصویب قوانینی
است که به بسیاری از مشکلات این صنعت پایان خواهد داد.
ازآن جمله حذف موتورهای دو سرعته و جایگزینی سیستم vvvf است.
این جلسه با سخنان تقوی دبیر شورا آغاز شد . وی ضمن خیر مقدم اظهار
امیدواری کرد که شورا با تصویب طرح جایگزینی آسانسورهای vvvf به جای
موتورهای دو سرعته که از سال ها قبل در دستور کار خود داشته و به دنبال
انجام آنها بوده است، امسال را که سال اصلاح الگوی مصرف نام گرفته است
مغتنم شمرده و قدم های موثری در جهت رشد و توسعه صنایع آسانسور کشورمان
برداریم.
در ادامه آقای علی محمد منصوری رئیس هیات مدیره سندیکای آسانسور وپله برقی
به ارائه اخبار صنایع آسانسور پرداخت.
مهندس ابراهیمی رئیس گروه تجهیزات ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع
اولویت های بررسی موضوعات جلسه امروز را با توجه به دستورات جلسه بشرح ذیل
بیان کرد:
1- تهیه راهکار و روش های اجرائی شدن بازرسی های ادواری آسانسور.
2- تعریف شرکت های متخلف و نحوه برخورد با آنها، تشکیل شورای انضباطی و
نظارت بر فعالیت شرکت ها، تعیین اعضای شورای موردنظر و دبیرخانه آن، تدوین
آئین نامه مربوطه.
در ادامه مهندس ذوالفقاری نماینده موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی درزمینه
بهسازی و استاندارد آسانسورها و انجام بازرسی های ادواری گفت: آنچه که
اخیراً ما شاهد اجرای کم و بیش آن در سطح تهران هستیم وچندان هم رضایت بخش
نیست اجبار تمدید پایان کار برای ساختمان ها است که در برخی مناطق هم انجام
نمی پذیرد.
وی در ادامه افزود: مبحث جایگزینی آسانسورهای vvvf بجای موتورهای دو سرعته
و پر مصرف از مواردی است که کارهای کارشناسی بر روی آنها انجام گردیده و در
آینده نسبت به اجرای آنها اقدام خواهد شد.
مهندس شهرام بهروز از اعضای هیات مؤسس کمیته تخصصی آسانسور انجمن مهندسان
مکانیک ایران در مورد آسان سازی امور مراحل مربوط به بازرسی ادواری
آسانسورها به نحوی که همگان تشویق و ترغیب به انجام آن بشوند گفت: بنده
معتقدم که مقررات تا حد امکان ساده بشوند حتی ساده تر از مقررات پارت EN80
از دیگر موارد مطرح شده در بیست و ششمین جلسه شورای سیاست گزاری و برنامه
ریزی صنعت آسانسور، پیشنهاد تهیه فیلم ها و تیزرهای تبلیغی جهت اطلاع رسانی
در مورد مزیت های سیستم (vvvf)بجای موتورهای دوسرعته و انجام قانونمند و
منسجم بازرسی های ادواری در رسانه ملی و مطبوعات بود که مقرر شد توسط مؤسسه
استاندارد با کمک مالی سندیکا و شرکت های بازرسی این کار انجام شود. همچنین
آقای مهندس عبدالهی یانی به نمایندگی از دانشگاه آسانسور متعهد شدند یک نفر
کارمند اداری جهت انجام به موقع کارها در اختیار این مجموعه قرار دهند.
دراین جلسه که با بیان نقطه نظرات و دیدگاه های دیگر اعضا همراه بود همچنین
مقرر گردید کمیته ای متشکل از نمایندگان برخی شرکت های آسانسوری در مورد
جایگزینی آسانسورهای vvvf و راهکارهای بازرسی ادواری و مسائل پیرامون با
انجام مطالعات، کارشناسی، مقدمات بررسی بیشترو تصویب آنها را فراهم آورند
به همین منظور مقرر شد با توجه به اینکه کمیته فنی سندیکا در مورد موضوعات
فوق الذکر اقدامات مثبت و موثری انجام داده است، نمایندگان شرکت های اطلس
تک آقای مهندس آتشکاری و سبا آسانبر آقای مهندس شاه محمدی با کمیته مذکور
در مورد راهکارهای بازرسی ادواری همکاری نمایند و کمیته مزبور پس از
برگزاری جلسات هفتگی، نتیجه اقدامات انجام شده را از طریق سندیکای صنایع
آسانسور و پله برقی ایران به شورا گزارش نماید، به همین منظور مقرر شد جلسه
بعدی شورا در روز سه شنبه 5/8/88 در محل سندیکا تشکیل شود.
مشروح کامل گزارش را در شماره 37 مجله دنیای آسانسور مطالعه فرمائید. |
|
|
|
|
|
|
|
|