دیدگاه نگارنده: در کشور عزیز خودمان نیز آزمایش نوعی پاراشوت آسانسورها که یکی از اجزاء بسیار مهم و حیاتی ایمنی محسوب میگردد، به طور کامل توسط مرکزی معتبر انجام و نتایج حاصل که مورد تأیید مؤسسه TUV اتریش و مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است در اختیار تولیدکننده قرار میگیرد. تائیدیههای معتبر فوق بر اساس آزمایشات بسیار دقیقی صورت میگیرد که به برخی از عناوین آنها اشاره میگردد: • محاسبات پارامترهای آزمون بر اساس بار نامی حداکثر و حداقل، حداکثر سرعت نامی حداکثر، سرعت عملکرد، نوع ریلها، نوع روغن گریس کاری، ریلها و سایز ریلها انجام میگیرد. • اندازهگیری پارامترهای آزمون حداکثر و حداقل بار نامی نظیر: - کل فاصله سقوط آزاد از ابتدا تا ایست کامل - طول خط ترمز به جا مانده روی ریل - میانگین شتاب منفی اندازهگیری شده - میانگین نیروی ترمز محاسبه شده - حداقل و حداکثر نیروی ترمز محاسبه شده - لغزش طناب فولادی گاورنر - حداکثر سرعت m/sec)) • نواقص فیزیکی و مکانیکی مشاهده شده پس از هر آزمون • بررسی ابعادی پاراشوت نظیر: - فاصله کفشکهای ترمز قبل از عملکرد (تنظیم در حالت عادی) - موقعیت کفشکهای ترمز قبل از عملکرد - میزان جابهجایی کفشکهای ترمز قبل از عملکرد هنگامی که با سطح تماس پیدا میکند - موقعیت کفشک ترمز هنگامی که به موضع نهائی خود میرسد - نوع فنر یا اجزاء به کار رفته در ترمز ایمنی - تعداد و یا چیدمان یا مشخصات فنر به کار رفته در ترمز ایمنی - میزان طول آزاد فنر قبل از مونتاژ - میزان طول فنر قبل از درگیری در نمونه تحت آزمون |